Kokemus on osoittanut, että yrityksen sinnikkäällä oman sisällön tuottamisella on todellakin merkitystä näkyvyyden ja lopulta myös tuloksen kannalta.
Oman sisällön täytyy olla jotain oikeasti kohdeyleisöä kiinnostavaa tai hyödyttävää, kuitenkin siten, että perimmäisenä on jokin selkeä tavoite. Tavoite voi olla vaikka jonkin tietyn imagon saavuttaminen, brändäys, oman kohdeyleisön kerääminen, myynnin kasvu, tuloksen kasvu…
Yrityksen kannattaa lähteä liikkeelle määrittelemällä, mitä se haluaa sanoa ja kenelle, mitä maalia tällä sanomalla tavoitellaan? Ketkä sisältöjä yrityksessä tuottavat ja suunnittelevat? Mitä sisällöt ovat ja kuinka usein niitä lähetetään maailmalle? Mitä kanavia pitkin ne tavoittavat kohdeyleisön?
Mitä suurempi yritys on, sitä tärkeämpään rooliin nousee suunnittelun merkitys. Mitä jos järjestäisitte säännöllisesti toimituspalaverin, jossa käytte läpi, mitä ajankohtaista voisi nyt nostaa esille? Valmiselkaa oma vuosikello, jossa rinnalla kulkevat myös perusasioista viestiminen. Niitäkin on hyvä suunnitella. Yksittäisiä some-päivityksiä ei tarvitse niin tarkkaan kellottaa, mutta suuntaviivat niillekin on hyvä tehdä. Tämä helpottaa myös rekrytoinnissa perehdytystä.
Vaikka netti on pullollaan hyviä muiden tekemiä artikkeleja, joita voi jakaa yrityksen kanavaan, niin kannattaa pitää mielessä, etteivät ne juuri tuota hyötyä sinun yrityksellesi. Taidokkaasti tuotettu, hyvä ja hyödyllinen sisältö on tämän päivän arvokkaimpia markkinoinnin työkaluja.