Olin kuuntelemassa Nordic Business Forumin livestreamissa Rytmikorjamolla Gary Vaynerchuk nimistä miestä, joka on menestynyt amerikkalainen yritysjohtaja. Hän on tehnyt perheyrityksestä miljoonabisneksen minkäs muun kuin sosiaalisen median avulla.
Hänen esityksensä oli todella vaikuttava ja inspiroiva. Hän kertoi ihmettelevänsä, että minkä takia nykyään kirjeen kirjoittaminen on niin hieno juttu ja tekstarin tai whatsappien kirjoittaminen ei? It’s the f*cking same thing! Jos haluat kirjoittaa kirjeitä, niin teknologia jyrää sinut. Joku joka on sinua fiksumpi, vie bisneksesi.
Gary puhui myös siitä, että kun jokainen yritys ymmärtää olevansa mediatalo – se alkaa menestyä. Tällä hän viittasi mainostamiseen. Ihmiset eivät halua mainoksia. Mitä itse teet televison mainoskatkoilla? Katsoko Facebookia? Minä en edes katso koko televisiota enää. Katson Netflixistä ja Areenasta silloin kun haluan. Saatan alkutekstienkin ajan katsoa Facebookia. En todellakaan käytä aikaa mainosten katsomiseen. Kuinka moni kelaa mainosten ohi, jos se on mahdollista? Minä. Kaikki yleisössä nostivat kätensä.Eli perinteinen mainostaminen ei enää toimi. Gary kehotti siis keskittymään siihen, että annat ennemminkin hyötyä asiakkaalle – annat hänelle lisää aikaa. Et halua tuhlata hänen aikaansa mainokseen, käytä se hetki siihen, että annat hänelle jotain lisäarvoa. Silloin menestyt.Lue pari aikaisempaa postaustani aiheesta, eli sisältömarkkinoinnistatäältäja täältätoinen.