Mikä on ihan parasta asiakaspalautetta? Avautuminen. Siis se, että voi puhua myös niistä työasioista, jotka eivät välttämättä ihan suoraan toimeksiantoon liity. Onnistumiset, epäonnistumiset, muutokset, uudistukset, kriisit, uudet tai vanhat työntekijät, juhlat…

Tällainen luottamus syntyy yleensä vasta jo hetken aikaa kestäneen asiakassuhteen myötä. Sitten kun luottamus on ansaittu. On erittäin tärkeää, että viestinnän yhteistyökumppanille pystytään kertomaan myös hankalia asioita. Siksikin, ettei synny liian päälleliimattua vaikutelmaa, kun tehdään materiaaleja. Viestintä on taitolaji.

Yksi Loistava sisältötoimiston arvoista on luottamus. Se tarkoittaa juuri tätä, että voi luottaa 100 % siihen, että omasta liiketoiminnasta voi kertoa asioita täysin luottamuksella. Luottamus siinäkin mielessä, että se pidetään, mikä on luvattu.

Arvot on yleensä määritelty yrityksen tai organisaation toimintastrategiassa. Arvojen pitäisi kummuta toiminnan ytimestä, sitä mikä oikeasti on tärkeää. Ei voi valita arvoja, jotka vain kuullostavat mukavalta. Arvojen on toteuduttava ja niiden pitäisi myös välittyä, suorastaan huokua toiminnasta. Usein näkymiseen päästään viestinnän välinein.

Viestintää on myös se, miten kohtelet muita. Kuinka kohtelet asiakkaita, alaisia, kollegoita tai toimittajia. Minkälaista mielikuvaa yrityksesi ”lähettiläät” yhteisöstänne maalaavat? Ovatko kaikki sitoutuneet arvoihin, onko ne kenties mietitty yhdessä?

Susanna

Ps. Etsitkös sinä luotettavaa viestinnän tekijää teille? Ota yhteyttä, niin sovitaan tapaaminen!

Kiinnostaisiko tämä artikkeli kaveria? Laita jakoon!

Jätä kommentti

Jätä kommentti